categories

Mindfulness: bewust ontspannen

 

Er zijn vast momenten op de dag dat u zich wilt ontspannen, maar ondanks dat laat u zich meevoeren door de maalstroom van dagelijkse bezigheden. En u weet vast ook dat het niet alleen gaat om lichamelijke ontspanning, ook uw hersenen en geest hebben hun rust nodig.

GroeneHartslag neemt u mee op een korte ontspanningsreis. We leren u bewust te ontspannen via een aantal eenvoudige technieken en aandachtsoefeningen. Deze hebben een direct en diepgaand effect op uw geest en welzijn.

 

Klaar voor uitdagingen

Ontspannen is niet moeilijk, u kunt zonder enige voorkennis deelnemen aan de ademhalingsoefeningen en de ontspanningstechnieken. Het contact met de natuur helpt ons bovendien op weg.


De oefeningen laten u een hernieuwd evenwicht tussen spanning en ontspanning ervaren,  lichaam en geest zullen beter in balans zijn. De technieken helpen u hier bewust mee om te gaan, ook in het dagelijks leven. Als resultaat hiervan zult u een diepe innerlijke rust gaan ervaren.


Met deze rust wordt het weer eenvoudig uitdagingen aan te gaan die op uw pad komen. Of om de zaken waar u voorheen tegenop zag eindelijk op te pakken.

Wetenschappelijk onderzoek

Radboud Universiteit Nijmegen heeft onderzoek gedaan naar de effecten van aandachttraining. Dit waren de belangrijkste uitkomsten:

  • Afname van lichamelijke en psychologische klachten
  • Positieve verandering in de levenstijl
  • Kwalitatief betere ontspanning
  • Een positiever zelfbeeld en beeld van de omgeving
  • Een verbetering van kwaliteit in leven en werken


Meer weten over onze Mindfulnesstraining? Neem contact met ons op.